Artikler til Dansk Kommunikationsforening, Facebook, Sociale medier

Nu må du lave konkurrencer direkte på din Facebook Page

Jeps, den er god nok. I et par år har vi prøvet at fortælle folk med Facebook Pages, at de ikke overholdt Facebooks Promotion Guidelines, hvis de lavede en “like-og-del” konkurrence gennem en statusopdatering på deres Facebook Page. Det har nu ændret sig, så det må man godt.

I en artikel til Dansk Kommunikationsforening, som jeg har skrevet, kan du læse lidt mere om, hvad man må nu, og hvad det kommer til at betyde for hele Facebook-oplevelsen. Vil vi nu blive spammet med konkurrencer hele tiden?

Selvom man må næsten alt nu, er der stadig et par begrænsninger:

  • Du må ikke bruge del-funktionen som deltagelsesmekanisme – altså ikke noget med ”del dette billede med alle dine venner og vind en iPad”. I øvrigt er det heller ikke muligt at se alle, der har delt, pga. brugernes privatlivsindstillinger.
  • Du må heller ikke bede folk tagge sig på et billede af et eller flere af din virksomheds produkter. Folk må kun tagge sig på billeder, hvor de reelt er afbilledet.

 

Billede af konkurrence på Facebook
Yes, denne form for konkurrence er nu tilladt på Facebook
Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s