Sociale medier, Speciale

Tweetinterview: Hvorfor hører kommuner hjemme på Facebook?

Facebook-ekspert Thomas Bigum har for nylig lavet et tweetinterview med mig på baggrund af mit speciale. I øvrigt en udfordrende metode (for os begge) at koge 219 siders speciale ned til 140 tegn á et par omgange.

Here goes:

kommune facebook

Fra Thomas’ blog

4 meninger om “Tweetinterview: Hvorfor hører kommuner hjemme på Facebook?

  1. Fed læsning! Synes det var spændende at læse omkring hvordan du mener kommuner burde bruge facebook. I Helsingør kommune er det kun diverse spille steder m.m. som er hoppet på trenden, men mon ikke borgerservice osv. kommer på snart? 🙂
    Ser helt klart også et potentiale i at kommunen bruger twitter. Selvfølgelig at det en stor fordel at en stor del af alle danskerne er på facebook.
    Kan man læse dit speciale et sted? 🙂

    //Nikolaj Bomann

    1. Tak Nikolaj,

      Det er jo typisk de lokale klubber/diskoteker, kulturelle institutioner o. lign., hvor der ikke skal helt så mange til at godkende at rykke på Facebook, der hurtigt er kommet til. Men ja, man kan da håbe, at borgerservice snart rykker på også, for der er jo et stort potentiale! Der er bare også store administrative, juridiske og organisatoriske udfordringer.

      Mit speciale kommer meget snart på bloggen – måske allerede i weekenden. Det er afleveret og bedømt (hvilket gik godt, yay!), så skal bare lige have en ledig stund til det, så kommer det 🙂 Tak for interessen!

  2. Hej Anna,

    Allerførst, super interessant læsning. Jeg starter som webmaster i en midtjysk kommune i næste måned, og de har netop engageret mig med henblik på at etablere kommunen på de sociale medier.

    Derfor er jeg MEGET interesseret i at kaste et blik på dit speciale – måske ikke hele specialet, men de vigtigste konklusioner.

    Du nævner, at dit speciale vil være tilgængeligt her på din blog.

    Hvornår regner du med, det sker?

    Mikael

    1. Hej Mikael,

      Det lyder da som et spændende nyt job! Det må jeg høre mere om. Jeg er ked af, at jeg ikke har fået lagt specialet op på bloggen endnu – har frygtelig travlt på mit nye job hos Komfo, hvor jeg netop arbejder med kommuner på Facebook. Men mon ikke jeg endelig kan få tid til det her i weekenden.

      Dbh. Anna

Skriv et svar

